Pretek, na ktorý sme sa pripravovali veľmi poctivo, venovali mu 2 dni dovolenky navyše, nedopadol pre naše trnavské farby veľmi dobre.

Píšem tieto riadky trošku s odstupom času, aby som si usporiadal myšlienky a všetko to, čo sa udialo počas piatich dní na rieke Nitra pod Novými Zámkami. Vyštartovali sme už stredu ráno, naložení všetkým potrebným – ja som vo svojej Inke viezol podstatnú časť  dobrôt, ktoré sme mienili vyhádzať do mútnych vôd Nitry. Po naložení všetkého rybárskeho harampádia, oblečenia do sucha aj do mokra, na spanie aj medzi ľudí si auto poriadne sadlo – myslel som, že mám na zadných kolesách defekt.  Opatrne som odšoféroval po prvú pumpu a tam dotlačil potrebné atmosféry .  Zdalo sa mi, že toho vozím čím ďalej tým viac. Bolo až k neuvereniu, že voľakedy sme sa odviezli na preteky s kompletnou výbavou 2 pretekári v jednom aute – teraz musím poriadne rozmýšľať ako čo uložiť, aby som cez tú kopu videl vôbec niečo cez spätné zrkadlo. Cestu sme zvládli bez problémov a privítala nás pekne upravená, vykosená trať. Rýchlo sme namiešali  úvodné kŕmenie, postavili posedy, zmerali hĺbku vody a napriek  obedňajšej  horúčave nedočkavo vyrúčkovali  13 m deličky na vodu.  Páperie z vŕb a topoľov plávalo vo  vzdialenejšej polovičke rieky  a tak sa nelepilo na silom. Ale aj tak sme neplánovali použi ť žiadnu s udíc čo mali očká. Od začiatku sme trápili deličky a aj seba. Na silnom slnku sa delička poriadne rozpaľovala. Ale čo by sme neurobili pre ulovenie rýb – určite všetko, čo je dovolené a dostupné!

treningulovok_z_treninguV prvý deň trénovania išla rybka hlavne Martinovi – pekný lopaťáci, nejaká mrenka, nosáľ. Peťovi Pilátovi sa tiež celkom darilo len ja s Lacikom sme sa akosi nemohli dostať do tempa. Ale nakoniec sme čo to pochytali a o šiestej zbalili fidlátka a išli sa ubytovať.

sporthotel

Šport hotel  v Nových zámkoch nás privítal slušnou recepciou, ale to bolo asi všetko. Peťo prehlásil, že by dal metál tvorcovi www stránky tohto ubytovacieho zariadenia. Vybavenie  a kultúra izieb veľmi … veľmi …zaostala za našim očakávaním. Kusy nábytku  mali svoje najlepšie roky dávno preč  a určite si pamätali ešte ranné éry socializmu. Hygienická vybavenie by tiež potrebovalo riadnu generálku – ale asi ju urobia za peniaze, ktoré zúčtujú za náš pobyt , pretože cena za pobyt bola ozaj luxusná.  Jediným plusom bolo, že sme mali autá zaparkované niekoľko metrov pod oknami a nočná služba sľúbila,  že dá na naše tátoše naložené pretekárskou výbavou pozor. Aspoň sme nemuseli všetko na noc vynášať do izieb.

Večer sme sa vybrali niečo ľudské pojesť . 100 m vzdialená reštaurácia – Mlyn bola veľmi štýlová.

restika_MLYN

Z terasy bol perfektný výhľad na vodu, kde sa miestny rybári snažili niečo z nej vydriapať  - ako keby sme jej nemali za celý deň dosť. Ale aj tak pri každom čľapnutí ryby na hladinu sa všetky hlavy za stolom  automaticky otočili jedným smerom – jasná to diagnóza.  Nad dobrým jedlom a pivom sme kuli plány na ďalší deň.

Večer ešte niečo doviazať – veď háčikov nikdy nie je dosť – čo sme cez deň potrhali na prekážkach vo vode – to sme večer doviazali.  Hajde na kute. Lacike prehlásil, že mu chrápanie nevadí, tak sa stal mojím spolunoclažníkom na manželskom lože. Zaspali sme okamžite. Hneď ráno Laco prehlásil , že vraj som chrápal ako svorka usurijských tigrov. Nechcel som mu veriť a presviedčal som ho o tom že  ja až tak nechrápem – ale že mal pravdu, som došiel tak, že som mal poriadne sucho v hube a krku. Vraj keď už uzavrel tento krátkodobý manželský vzťah – tak to nejako vydrží -že vraj mám určité nadanie v chrápaní, ale aj tak nedosahujem mimoriadne výkony v tejto disciplíne ako ich bývalý pretekár Askolo!  Ja som dúfal,  že to bolo len z únavy a nasledujúce noci to bude lepšie!

Ráno sme nakúpili poživeň na celý deň v Tescu a hajde na trať. Tento krát sme si vybrali jej hornú časť.  Príprava prebehla rýchlo a tak od10,00 už sme vodili plaváčiky v pomerne kalnej vody Nitry. Belička zo začiatku otravovala, ale postupne sme zistili ako ju odselektovať  preč.

Pomerne sa nám darilo a každý mal niekoľko pekných rýb zdolaných. Medzitým poprichádzali na trať viaceré mančafty. K večeru po horúcom dni vysušení ako tresky sme to zbalili. Ako sme sledovali ostatných a čo sa prišli spýtať nás, ako nám ide ryba, sme sa utvrdili, že mi sme polapali asi najviac.

Na piatkový povinný tréning dorazili ráno aj poslední členovia našej zostavy Peter a Aďo Rímešoví. Vedeli ako tu ide ryba, veď každý deň sme im podávali aktuálne správy ako TA3 – veď načo by nám ináč boli mobily. Teda ešte vlastne aj na to, aby sme vždy večer podali správu naším polovičkám doma, ako nám je tu dobre!

losovanie

Domáci postavili hlavný stan, prebehli potrebné inštrukcie, losovania.

Peter Rímeš ako vedúci družstva nám uškerený od ucha k uchu oznámil, že na tréning máme vylosovaný sektor č. 1. Rozložili sme svoje sedačky zarobili krmivo a netrpezlivo čakali na prvé zábery. Trať bola plne obsadená a povinnosťou každého pretekára bolo vhodiť do vody minimálne 10 litrov krmiva. Na to, ako biedne išla ryba by stačilo aj polovičné množstvo. Ja som mal a1 – ryba mi nastúpila hneď a pekne som si zachytal. 3 lopaťákov, 3 jalcov jesenov, pekného nosáľa, mrenku a ďalšie ryby. V polčase som si musel urobiť prestávku, nakoľko som v tom zápale brania rýb nedopĺňal tekutiny  a riadne pripečený a dehydrovaný sa na hodinku schoval pod vŕbu do tieňa. Ostatní postupne nado mnou lovili menej a menej rýb – v strede trate boli celé družstvá, ktoré za štyri hodiny nedostali na prút ani šupinu! Jedine v tomto sektore sme mali všetci ryby. Bieda a ešte raz bieda. To som netušil, že pretek bude čo sa týka brania rýb ešte podstatne horší.  V piatok poobede sa zhoršilo počasie, začal fúkať silný nárazový vietor a v noci prišla riadna búrka. V sobotu ráno síce nepršalo ale poriadne sa ochladilo – na nejakých 14 stupňov. Predpoklad na sobotu maximálne 18°C a pršanie s nárazovým vetrom. Po troch dňoch opekania sa na trati poriadna zmena!  Nahodili sme na seba nepremokavé oblečenia a rozbehol sa klasický rituál príprav. Najdôležitejšiu úlohu mal vedúci  družstva –  čo najlepšie vylosovať.  Už z jeho príchodu bolo jasné, že nie je s lósmi nadšený – samé stredy sektorov, ani jeden forhond!

nastupPri slávnostnom nástupe a zahájení pretekov jarného dvoj kola boli podané inštrukcie a tu musím spomenúť , že medzi rozhodcami sme mali z našej trnavskej organizácie zastúpenie  - pána Miloša Procházku a Petra Miša, ktorí pôsobili vo funkcii sektorových rozhodcov. prisahVyslúžil som si poctu (asi svojím vekom najstaršieho pretekára na trati)  podania slávnostného sľubu za všetkých pretekárov hlavnému rozhodcovi „Že budeme všetci pretekať v duchu FER PLAY  a podľa dohodnutých pravidiel. !“ Ešte že počas nástupu nepršalo. Popriali sme si vzájomne  úspešný lov, naskákali do áut a rozviezli sa na miesta.

Ako náhle sme však vstúpili do svojich vylosovaných boxov a začali nosiť veci z áut sa rozpršalo a cedilo s menšími prestávkami počas celého preteku. Malo to jedinú výhodu,  že delička nepálila ako počas predchádzajúcich dní a pekne sa šmýkala hlavne pri kalíškovaní  na úvod, kedy bolo potrebné dostať potrebné množstvo návnady čo najrýchlejšie do vody. I keď voda tiekla pomerne svižne použil som maximálne 3 gramový plavák – guličku. Po niekoľkých preplaveniach som mal záber – plavák sa rozbehol smerom do stredu rieky. Zasekol som a pekného pleskáča som zdolal veľmi potichučky za 5 minút.  Ukázal som svoju úlovok  susedovi so slovami „Už mám fajront a môžem ísť do bufetu na pivo!“ To som ešte vôbec netušil, akú veľkú pravdu som vyriekol.  Úlovok ma nabudil a preplavoval som postupne každý cm vody, skracoval i predlžoval systém, zjemňoval silon i zmenšoval háčiky do extrémov- nič nepomáhalo, ďalšia ryba ryba nie a zabrať. Ako som sledoval ostatní na tom boli rovnako. Čo bolo horšie, ani mojím spolubojovníkom sa vôbec nedarilo. V polovici preteku nemali ani šupinu.  Keby bolo zrazu vidieť nad hlavami  pretekárov tých všetkých svätých ku ktorým sa v duchu modlili aby im bolo dopriané uloviť akúkoľvek rybičku, bolo by tam poriadne rušno! Klasické deličkovanie sa zmenilo postupne na úlohu vypátrať a uloviť vo svojom sektore aspoň 1 čerta ( Býčko škvrnitý). Spodové  2-3  ryby na sektor, ktoré sa ulovili boli ozaj náhodné.  S prepáčením prd  ulovili aj najkvalitnejší pretekári so super krmivom a patentkou a množstvo núl na výsledkovej listine bolo dôkazom, že rybe sa vôbec nechcelo!

Prvé kolo  -veľmi biedny úlovok. Ja pleskáča, Aďo 2 čertov, Martin 3 čertov, Peťo -0. Celkové 9 miesto!!!

debaty2

Večer pri večeri, pive a pozeraní futbalu sme predebatovávali jednotlivé sektory a výsledky prvého kola. Na nič múdre sme však neprišli. Jednoznačne bolo treba dobre vylosovať a mať šťastie, že nejaký ten záber spodovej ryby príde. Aďo keď  videl ako Rúni po strelenom góle Barcelone predviedol parádnu šmýkačku po tráve na kolenách povedal, že si vie predstaviť seba alebo Peťa, ako sa s uloveným pleskáčom v náručí a vysmiaty od ucha k uchu šmýka k páske vyhradzujúcej jeho sektor. Bodaj by!porada

Ráno sme pobalili a vysťahovali izbietky – naložili všetko do áut a vyrazili v nádeji , že to bude v 2. Kole predsa len lepšie.

Nakoľko nepršalo a ukazovalo sa, že bude znovu parný deň, ale s nárazovým vetrom,  postupne sme zhadzovali zo seba vrstvy oblečenia – prípravu krmiva sme zrealizovali pomerne rýchlo a čakali kedy príde vedúci družstva  s vylosovanými číslami. Od hlavného stanu sa vliekol akosi pomaly a škrabajúc sa za ušami sa netváril moc veselo – Peťo si prial veľmi A1 – keď mu Rímeš zahlásil že má A2 – od radosti mu vlepil božtek na líčko. Mi ostatní sme ho nemali za čo bozkávať, samé stredy sektorov a miesta, kde sa deň predtým nič neulovilo! Zasa pomerne nepriaznivý lós -no aspoň máme možnosť nejaký ten forhond získať na jeseň! Popriali sme si vzájomne veľa úspechov – dohoda bola – 2 hodiny delička a zbytok času čertovanie!bycko

Všetci pretekári  sa v perfektne vyznačených sektoroch rozložili. Trať perfektná, ale mala aj jednu veľkú nevýhodu – od zadnej pásky nebolo vôbec vidieť vodu – breh bol strmý a vysoký tak 150 cm, takže vôbec sa nedalo vidieť, čo robí pretekár, čo robia súperi – naši brehári mohli hádam len tušiť, čo sa na trati deje. Ale nedialo sa nič  – v štyroch sektoroch mužov bolo ticho, ako keď v lete dôjde pivo v šenku! Všetci špekulovali, ako vybŕdnuť z tejto ťažkej situácie. Po hodine sa zastavil Lacika a referoval, že zatiaľ nemá z našich rybu – ba ani rybičku nikto. Tento smutný oznam sa opakoval každú hodinu. Podo mnou pretekár na už C12 vylovil po troch hodinách hádam 10 gramového čertíka ale pusinku na plutvičku mu dal. Tešil sa akoby vyhral prvú cenu v Lote. Odložil si ho ako veľkú vzácnosť za sebou do nádoby s vodou – aby mu nebodaj cez nejakú dieročku v sieťke neušiel.  V zápätí aj pretekárka za domáce N. Zámky vyhodila za seba do trávy malého bolenčeka. Tešiac sa, že ho našla v pokosenej tráve za sebou ho vybozkávala jak frajera na prvom rande. Neskôr z výsledkovej listiny som zistil, že touto rybkou vybojovala  2. miesto v sektore.

peto_p1Sústredený lov Peťa – ktorému ani pri maximálnej snahe žiadna ryba neprišla!

certovanie_1Čertovanie!!!

Mistr Krupička nado mnou poctivo preklepával celý sektor – zo troch malých čertíkov už mal a potom vyrval 2 väčších. Riskol som a zakŕmil pol hodinu pred koncom niekoľkými guličkami hliny s patentkou meter od brehu, aj keď som vedel , že je tam jama a naplavené haraburdie, kde som neustále zachytával háčiky.  Prišiel Lacika a zvestoval obvyklé „nikto nič!“ , len vraj Aďo mal zapnutú veľkú rybu, ktorá mu vytiahla gumu až na druhý breh a utrhla mu celý systém. No smola.

Ostal už pri mne až do konca preteku. Ja som len jemne pridvihoval nástrahu – pripomínalo to skôr vertikálnu prívlač. Zrazu sa akýmsi omylom zavesil pekný prerastený čert. Tak ma vyviedol zmiery, že som nestihol ani zobrať do ruky podberák a vyhodil som ho plynulým oblúkom po vzore mojich susedov za seba do trávy. Bola to ozaj vymodlená rybka. Mala úžasných 40 gramov! Do konca som potom už nemal záber!

ja-s_pleskacomMoja štatistika: za dva dni – 2×4 hodiny – 2 slušné zábery a dve rybky. Toť vsjo! Pobalil a naložil som veci, ktoré aspoň trochu preschli po včerajšom daždi a odviezol sa k hlavnému stanu. Postupne ako prichádzali priatelia v boji – oznamovali – 0,0,0! Každý dal do tohto náročného preteku všetko, ale bohužiaľ na výsledkovej listine sa to neprejavilo a posledné miesto po dvoch kolách bolo pre nás nesmiernym sklamaním.

Prebehol nástup a vyhlásenie výsledkov.

Predbežné výsledky I. liga JAR 2011
10. Prešov 60,5
11. Šurany 63,5
12. Trnava 67,5

V ženách sme zastúpenie nemali. V jesennom dvoj kole je v hre ešte 96 bodov. Bodový rozdiel medzi prvým a posledným je 25 bodov. Martin prehlásil, že všetko môže byť ešte úplne –  ale úplne inak!? Takže všetko ostáva otvorené a dúfam, že ako v Komárne minulý rok sme zabojovali, tak aj tento rok na východe v Košiciach sa nám bude dariť lepšie a z dna tabuľky sa odlepíme – DRŽTE NÁM VŠETCI PALCE!!!

mancyftHorný rad z ľava: Peter Pilát, Martin Lipka, Peter Mišo, Peter Rímeš, Ladislav Vrábel

dolu z ľava: Andrej Rímeš a Peter Ardan

Atmosféru na pretekoch vám priblížil : Ardan

************************************************

rozhodca_Peter-MisoSvoje postrehy pripísal aj Peter Mišo – v tomto roku aj člen nášho 1. ligového družstva – teraz robil sektorového rozhodcu ženám!

Súťaž  žien  pri  prvej  lige ?  Prvá liga  žien ?  Liga  žien  LRU plávaná  ?

Ani sám neviem ako nazvať túto súťaž žien, kde som mal svoju premiéru ako sektorový rozhodca.

Začalo sa to v piatok tréningom, kde som sa bol pozrieť na trať. Trénovala i nekompletná ženská „partia“.  Neviem s akým úspechom, lebo som sa motal hlavne okolo kolegov z Trnavy.

zeny_02V sobotu ráno po vylosovaní som sa odobral do svojho sektora k ženám. Počas prípravy pretekárok som pozoroval oblohu, ktorá veštila upršané počasie. Prípravu zvládli niektoré „dievčatá“ samé, niektoré s malou pomocou „asistenta“.  Po kontrole krmiva príprava vrcholila a všetky pretekárky nedočkavo očakávali signál na „hrubé kŕmenie“. Pomaly sa nám rozpršalo a prepŕchalo celý pretek. Po kŕmení pretekárky nahodili deličky a očakávali prvý záber vytúženej ryby. Ako prvá „zavesila“ rybu asi po 15 min. pretekárka Pavelková sediaca na kraji sektora. Pravdepodobne to bola mrena, ktorej sily prevýšili pevnosť nádväzca.   V sobotu to bola jej prvá a zároveň posledná ryba. Počas soboty zdolali pekné „lopaty“ až v druhej polovičke preteku a tesne pred koncom pretekárky Cibulková, Čierťanská a Kiapešová. Pár drobných rybiek ulovila Petöczová. Pretekárky Petöová a Krajčovičová zostali bez ryby. Pár väčších rýb zostalo nezdolaných.  Celkovo bolo v sektore žien ulovených cez 10 kg rýb aj keď  3 pretekárky mali  0.

V sektoroch mužov B, C, D toľko neulovili ani 12 muži.

Po pozretí výsledkov mi radosť neurobili pretekári Trnavy. Ale kto si pozrel výsledky,  tak tomu bolo jasné o čom sú celé preteky.  Z rečí väčšiny pretekárov bolo jasné, že v nedeľu to lepšie nebude. Jediná príjemná vec bola, že som nemusel baliť žiadne zmoknuté „nádobíčko“ keďže som nechytal.

Po príchode na „luxusný“ Šport hotel kde sme boli aj s kolegom rozhodcom  M. Procházkom ubytovaný sme dali sušiť dáždniky. Potom sme sa občerstvili  chmelovým mokom a tešili sme sa na večerné finále ligy majstrov. Kolegovci pretekári špekulovali s čím vyrukujú na ryby v nedeľu.

zeny_01Nedeľné ráno nás pri vode privítalo vidinou príjemnejšieho počasia ako sobota. Opakovalo sa losovanie,  príprava a kŕmenie. Nitra tiekla o niečo prudšie ako v sobotu a tak si pretekárky upravovali systémy. Potom nasledoval samotný „lov“. Pre mnohých znova len čakanie na rybu. V sektore žien sa pretekárky premiešali. Prvé dve, ktoré sedeli v sobotu  vedľa seba v strede sektora, tentoraz sedeli na opačných koncoch – forhondoch.  Tentoraz to boli oproti sobote úspešné miesta. Pretekárka Cibulková začala loviť priebežne ryby a pár väčších bolo nad jej sily /najmä nad sily „nádobíčka“/ podobne aj u ostatných pretekárok.  Zaslúžene zvíťazila v sektore. Pretekárka Pavelková si vylepšila náladu aj umiestnenie po sobotnajšej 0 dvomi „lopatami“ a jednou malou rybkou. Jedného pleskáča a „čerta“ zdolala pretekárka  Petöczová a mrenku a plaskáča vydolovala aj po sobote druhá Čierťazská .  Bez zdolanej ryby tentokrát zostali pretekárky Kiapešová a opäť  Petöová a Krajčovičová. Ženy v nedeľu ulovili skoro 10 kg rýb hoci 3 opäť zostali bez úlovku.  48 mužov ulovilo cca 1,5 násobok tejto hmotnosti.   Sektor C mal spolu 210g.

Celkovo hodnotím ženský sektor ako veľmi úspešný čo sa týka úlovkov. Ľutoval som akurát pretekárky, ktoré si rybu nezdolali ani v jednom kole. No aj medzi mužmi bolo takých pár. Medzi súperkami  boli rozdiely niekoľko generácií /polstoročný rozdiel/.  Stretli sa tu žiačky základnej školy s dámou v dôchodkovom veku. Všetky sa do poslednej chvíle snažili o čo najlepší výsledok napriek nepriazni počasia a nevyspytateľnej aktivity rýb.